2015/04/11

SUKIENECZKA

 SUKIENECZKA Z ŁĄCZONYCH ELEMENTÓW

Witam serdecznie.
Miałam króciutką przerwę, niewielką, to tylko dwa dni, ale nie z powodu mojego lenistwa :)
Chciałam troszkę zaskoczyć, czymś co udało mi się zrobić.
Znalazłam w internecie taki oto schemacik.
Troszeczkę go zmodyfikowałam ale nie wiele, prawie jest to niezauważalne.
Do tej robótki użyłam nici bawełnianych atłasek firmy ARIADNA Łódź, w kłębuszkach po 10g.
Ponieważ są to nici cieniutkie więc moją robótkę robiłam z podwójnej nitki.
Używałam szydełka metalowego 1,25 mm.

Jak rozpoczęłam robótkę.
Wykonałam 13 oczek łańcuszka, wbiłam szydełko w siódme oczko łańcuszka, połączyłam półsłupkiem, powstała pętelka z 6 oczek, teraz jeszcze siedem kolejnych oczek łańcuszka połączyłam z pierwszym oczkiem łańcuszka rozpoczynającym moją robótkę.
Dalej zrobiłam jeszcze siedem oczek łańcuszka i połączyłam słupkiem raz nawijanym w pętelce z 6 czek łańcuszka. W tej pętelce musi być 10 słupków raz nawijanych przedzielonych jednym oczkiem łańcuszka, następnie zrobić trzeba jeszcze siedem oczek łańcuszka i połączyć w miejscu rozpoczęcia   robótki, co wyraźnie widać na zdjęciu.Teraz trzeba zrobić 10 półsłupków na łańcuszku z siedmiu oczek, następnie jeszcze jeden półsłupek między dwa pierwsze słupki a następnie 4 łuczki z 3 oczek łańcuszka.
Następnie wykonać trzeba 13 oczek łańcuszka, wbić szydełko w siódme oczko łańcuszka i powstanie pętelka z 6 oczek, dalej siedem oczek łańcuszka i połączyć w tym samym miejscu gdzie się kończył 4 łuczek. Jestem teraz dokładnie w tym miejscu jak prezentuję to na powyższym zdjęciu.Teraz odwracam robótkę i robię 7 oczek łańcuszka, następnie w pętelce robię 10 słupków raz nawijanych przedzielonych jednym oczkiem łańcuszka a następnie 7 oczek łańcuszka i łączę półsłupkiem w miejscu gdzie rozpoczynałam łuczek z 3 oczek łańcuszka. Odwracam robótkę i na łańcuszku z siedmiu oczek robię 10 półsłupków itd.
Da się zauważyć, że robótka jest robiona wzdłuż, wygląda tak jak by była robiona tylko jedna strona wzoru
(połówka). Nie jest to złudzenie, tak jest faktycznie.Ten wzór można robić dowolnej długości ale można też poszerzać.
Jak widać na zdjęciu robótka w trakcie, wyraźnie widoczny brak symetrii, z jednej strony nie ma małych  łuczków i łańcuszków obdzierganych półsłupkami.
A teraz co zdołałam już zrobić, co prawda do końca całej sukieneczki jeszcze daleko.
Jak będzie gotowa na pewno zrobię zdjęcie i pokażę jak będzie wyglądała w całości.

Fragment robótki

                                                                   Tyle już zdołałam zrobić.

Widoczne na zdjęciu miejsca poszerzenia robótki, ja zrobiłam tak jak widać ale można dowolnie, jak się chce.Starałam się zrobić dokładny opis krok po kroku, to dla osób, które jeszcze nie umieją robić ze schematów graficznych  a chciały by spróbować swoich sił. Mam nadzieję, że opisałam w miarę zrozumiale.
Miłego szydełkowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz